Nieuws

ConsuWijzer geeft uitleg over glasvezelverkoop

ConsuWijzerConsuWijzer heeft informatie gepubliceerd over wat de rechten van consument zijn bij de verkoop van glasvezelabonnementen. Dit naar aanleiding van recente klachten over enkele providers.

ConsuWijzer is een overheidsloket dat onderdeel uitmaakt van de Autoriteit Consument & Markt, de toezichthouder die opkomt voor de belangen van consumenten en bedrijven.

Op enkele pagina’s schrijft de organisatie wat uw rechten zijn als een verkoper aan de deur een glasvezelabonnement probeert te verkopen. Zo heeft een consumenten recht op een bedenktermijn van acht kalenderdagen als hij iets koopt dat meer dan 34 euro kostte. Ook moet de consument bij verkoop aan de deur meteen het contract op papier krijgen.

Onlangs klonk er kritiek op Vodafone omdat een aantal klanten ontevreden was over de verkoop van glasvezelpakketten aan de deur door de provider. Uiteindelijk kwam Vodafone een aantal klanten tegemoet door ze alsnog bedenktijd te geven en ze de ruimte te bieden om onder het contract uit te komen.

Bij een verkoper op straat adviseert ConsuWijzer altijd heel goed de algemene voorwaarden van het contract te lezen. “Dit is belangrijk voor het geval een straatverkoper iets anders belooft dan in het contract staat.” En bij het afsluiten van een contract bij een straatverkoper heeft een consument geen recht op bedenktijd.

Daarnaast biedt ConsuWijzer ook voorbeeldbrieven aan om een glasvezelcontract te ontbinden als een partij zich niet aan de afspraken houdt.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.