Nederlanders keken tijdens de feestdagen graag naar een film die on demand via de glasvezelaanbieder was besteld.
Van de glasvezelabonnees van OnsBrabantNet, bestelde bijna 10 procent van de glasvezelabonnees tijdens de kerstvakantie via de interactieve televisiedienst een video.
Dat blijkt uit gegevens van glasvezelaanbieder OnsBrabantNet.
Klanten van OnsBrabantNet, dat ook bekend is van de merknamen OnsNet Nuenen en OnsNet Eindhoven, bekeken tijdens de feestdagen bijna drieduizend films via de ‘thuisvideotheek’. Vooral tijdens de start van de kerstvakantie werden veel films via de glasvezelverbinding besteld.
In opkomst
Video-on-demanddiensten via de tv zijn erg in opkomst, constateert OnsBrabantNet. Klanten die via de interactieve tv-dienst een video bekeken, bestelden gemiddeld twee films, zo blijkt uit een bericht van Kliknieuws.
Opvallend daarbij is dat vooral direct aan het begin van de kerstvakantie (op vrijdag 23 december) het aantal video’s enorm steeg. Het grootste aantal films werd gehuurd op kerstavond en Eerste Kerstdag. De populairste film was ‘De Smurfen’, gevolgd door ‘The Hangover 2’ en ‘Gooische Vrouwen’.
Geef een reactie