Nieuws

‘Informatie over internetsnelheid moet nog beter’

Consumentenbond-logoDe informatie die consumenten van een nieuwe provider krijgen over de snelheid van een vaste internetverbinding, laat veel te wensen over.

Uit een inventarisatie van de Consumentenbond blijkt dat de meeste providers van vast internet niet meer melden dan een ‘tot’-snelheid. Al lange tijd klagen consumenten over het niet halen van de beloofde internetsnelheid. De Consumentenbond vindt dat consumenten vooraf duidelijke informatie moeten krijgen over de te verwachten internetsnelheid op hun adres.

Met de informatievoorziening kan het echter nog wel beter. Volgens de bond geven nu alleen KPN, Telfort en Solcon voor het afsluiten van een abonnement online aan welke snelheid je thuis of op jouw postcode kunt verwachten. XS4All en T-Mobile Online geven op hun website een globale indicatie, los van de postcode. T-Mobile Online geeft daarnaast een snelheidsindicatie op basis van postcode, maar pas nádat de bestelling is geplaatst.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.