KPN heeft in het eerste kwartaal 58.000 nieuwe glasvezelaansluitingen gerealiseerd. Toch is is het aantal breedbandklanten gedaald.
De breedbandmarkt is sterk concurrerend en KPN heeft last gehad van het uitfaseren van het Telfort-merk. “Daardoor gaan klanten zich opnieuw oriĆ«nteren”, zei KPN-topman Joost Farwerck donderdag tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers van KPN.
“XS4ALL is niet van de markt gehaald, Telfort wel”, aldus Farweck. “Dat gaat gepaard met klantverlies.” KPN verloor in het eerste kwartaal ongeveer 25.000 breedbandklanten. Daar stond een stijging van 13.000 nieuwe glasvezelabonnees tegenover. In het vierde kwartaal van 2019 steeg het aantal glasvezelklanten bij KPN nog met 14.000.
KPN heeft in het eerste kwartaal 58.000 nieuwe glasvezelaansluitingen aangelegd. Dat zijn gemiddeld 4.500 aansluitingen per week, berekende Farweck. In totaal heeft KPN inmiddels 2,5 miljoen Nederlandse huishoudens aangesloten op glasvezel. Iets meer dan de helft van hen (bijna 1,3 miljoen huishoudens) had eind maart ook echt een glasvezelabonnement.
foto: KPN Youtube
1 Pingback