Nieuws

Reclame Code Commissie: Reggefiber ‘vergeet’ SKV te noemen

De aanleg van glasvezel in Veendam blijft een hoofdpijndossier voor Reggefiber. Verloor het netwerkbedrijf eerder de concurrentiestrijd met Stichting Kabel Veendam (SKV), nu is het bedrijf ook door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt vanwege misleidende reclameteksten.

Reggefiber probeerde in Veendam voldoende belangstellenden voor glasvezel te verzamelen met de bekende teksten: “Als 30 procent van de huishoudens ‘ja’ zegt tegen glasvezel van Reggefiber dan komt het er. Dit percentage is in zicht maar nog niet bereikt.”

Reggefiber voegde daar echter nog aan toe: “Schrijft u zich niet in dan kan het nog jaren duren voordat Veendam en Wildervank aan de beurt zijn. En dat zou toch zonde zijn”, schrijft TotaalTV. Volgens de Reclame Code Commissie (RCC) is dat laatste misleidend geweest omdat kabelbedrijf SKV al eerder had aangekondigd om in heel Veendam een glasvezelnetwerk uit te rollen.

Ook KPN-dochterbedrijf XS4ALL heeft zich volgens de RCC schuldig gemaakt aan misleidende reclame-uitingen. XS4ALL hamerde er in Veendam in zijn marketinguitingen op het behalen van de 30 procent-norm van Reggefiber. Daarbij stelde XS4ALL dat alleen dan glasvezel tussen de drie en twaalf maanden beschikbaar zou zijn. Ook stelde XS4ALL dat het minimaal vijf jaar zou gaan duren voordat er weer een mogelijkheid voor een glasvezelnetwerk in Veendam zou zijn als deze minimale dekking niet gehaald zou worden.

Reggefiber en XS4ALL hebben de aanbeveling gehad om in de toekomst soortgelijke reclame-uitingen niet meer te gebruiken.

 

  1. Jan Vezel

    Eindelijk wordt reggefiber aangepakt. Als nu ook de Opta nog ingrijpt en de monopolist een halt toe roept kunnen de lasten maar vooral de lusten verdeeld worden over allen mensen van Nederland. Dus glasvezel voor kernen en platteland. Dit ter vervanging van het steeds trager wordende adsl (koper)netwerk (kopernetwerk wordt afgebouwd).

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.