De internetprovider met gemiddeld de langste wachttijd voor de klantenservice is Youfone. Bij de klantenservice van Tele2 worden klanten het snelst geholpen, zo toont een onderzoek van Providercheck.nl aan.
Bij metingen van de wachttijd bij de klantenservice van Nederlandse internetproviders is Tele2 als beste uit de bus gekomen met een gemiddelde wachttijd van 2 minuten en 33 seconden. Het is daarmee de enige provider waar binnen de 3 minuten de telefoon wordt beantwoord. Tele2 won deze titel in 2018 ook al.
Youfone presteert wat wachttijd betreft minder fraai, aldus de onderzoekers. Klanten hangen daar gemiddeld 24 minuten en 39 seconden in de wacht. Vorig jaar stond Solcon nog onderaan met een wachttijd van meer dan 20 minuten. Dit jaar krijgen klanten van Solcon binnen 5 minuten al een medewerker aan de lijn. “We horen gelukkig vaak van providers die minder goed uit de test komen dat ze hier écht mee aan de slag gaan en een jaar later dus ook beter scoren”, bevestigt een medewerkster van ProviderCheck.nl.
“We merken dat veel van onze bezoekers enkel naar de prijs en andere voordelen kijken wanneer zij een keuze maken voor een internetprovider voor thuis. Maar als je naar online reviews van providers gaat kijken, zie je dat de snelheid van de klantenservice, na de storingsgevoeligheid, een van de meest gehoorde klachten is.”
Alle gemiddelde wachttijden op een rijtje:
1. Tele2: 2 minuten en 33 seconden
2. Delta: 3 minuten en 0 seconden
3. T-Mobile: 3 minuten en 13 seconden
4. KPN: 3 minuten en 34 seconden
5. Budget: 3 minuten en 50 seconden
6. XS4ALL: 4 minuten en 47 seconden
7. Oxxio: 4 minuten en 48 seconden
8. Solcon: 4 minuten en 59 seconden
9. Ziggo: 7 minuten en 43 seconden
10. Caiway: 8 minuten en 55 seconden
11. Online.nl: 9 minuten en 15 seconden
12. Youfone: 24 minuten en 39 seconden
(bron: providercheck.nl)
foto: Youfone
Geef een reactie